onsdag 24 september 2008

2008-09-24

Gå på intuitionen
Jag är en typisk känslomänniska. Jag har otroligt lätt att bara gå på känslan, reagera instinktivt och slänga ur mig kommentarer som sårar, bara för att jag blir arg. Det här leder sällan till något bra. Tvärtom orsakar det varje gång att jag och UP hamnar i gräl, att jag gör honom ledsen och går därifrån med känslan att jag är världens sämsta människa som inte förtjänar att älskas av någon.

Det här är något jag absolut måste jobba med. Jag måste jobba med att bli bättre på att behärska mig och tänka mig mer för innan jag säger saker, och jag måste bli bättre på att inte reagera så starkt på saker och ting. Framför allt måste jag lära mig att släppa taget och förlåta UP för det som har hänt förut, för det förflutna som vi ändå inte kan ändra nu. Det är det svåraste av allt.

Vi var och tittade på lägenheten på Lilla Essingen igår igen. Den är fortfarande jättefin, men vi kom fram till att den helt enkelt ligger för nära motorvägen. Det skulle kännas bortkastat att betala massor av pengar för en fantastisk balkong med en fantastisk utsikt som vi inte kan njuta av på grund av bullernivån.

När vi ändå var i området passade vi på att gå runt och titta lite och även om just "vår" lägenhet har fallit bort så har jag ändå kommit fram till att jag gillar området mer och mer. Det är otroligt vackert vid vattnet och har egentligen allt man behöver. Vi gick upp till en kompis till UP på en snabb visit för att se hans fantastiska lägenhet, en trea på 120 kvm som ligger i perfekt sydvästläge direkt vid Mälaren. Efter att ha sett den kändes "vår" lägenhet inte lika fantastisk längre - men så skulle det nog bli med det mesta.

Jag har flyttat hem till UP med katterna igen. Den här gången siktar jag på att stanna lite längre, närmare två veckor. Vi får se hur det funkar med katterna men än så länge verkar det gå ganska bra.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida