torsdag 18 september 2008

2008-09-18

Höstkyla
Hösten har kommit snabbt i år. Det känns som att sommaren i princip tog slut så fort jag började jobba och nu känns den avlägsen.

Med hösten kommer den vanliga utmaningen i att ha något att ha på sig. Det är som att ingenting passar och alla kläder är fula - även de som egentligen är fina - och sitter fel. Jag får nog göra en ny genomgång av mina kläder och försöka komma fram till vad som fungerar.

Jag började känna av en förkylning redan igår men tvingade undan den med te och massvis av C-vitaminer. Jag klarade mig igenom ett träningspass - underbart och jobbigt - och åkte sedan hem, städade, fixade lite hemma, var ute med katterna.

Jag fick sms från SS som frågade om jag ska med på tjejträffen hos EE på lördag. Jag blev förvånad eftersom jag knappt visste att EE och SS känner varandra men kunde också snabbt konstatera att den tjejträffen är jag tydligen inte bjuden till. Jag har inte hört ett ord om den. Så var det med det - livet förändras tydligen. Vänner kommer och går.

Nu har jag rejält ont i halsen och har sovit dåligt efter tusen konstiga drömmar om UP och Kroatien. Idag ska vi till terapeuten och kanske är det samtalet med henne som spökar också.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida