torsdag 31 juli 2008

2008-07-31

Too much information
Vissa av mina och UP's gemensamma vänner har känt honom längre än de har känt mig. Följdaktligen vet de också mer om UP's liv före mig än om mitt liv före honom. Ibland betyder det att jag får höra alldeles för mycket om sådant jag egentligen mår bättre av att inte känna till.

Ta exemplet med monstret, UP's gamla ex-strul som ju var med honom och JN och vem vet vilka fler, samtidigt som hon var gift. Genom bland annat JN har jag fått höra klart mer om henne och om hur UP var med henne än jag mår bra av att veta.

När vi träffade UJ i helgen pratade han om en tjej han träffat på midsommar. Han gillade henne men insåg efter ett tag att hon hellre prioriterade att sticka iväg och festa med sina kompisar på helgerna än att ta hand om sin dotter, som fick vara hos morföräldrarna i stället. UJ insåg att hennes värderingar när det gäller barn inte gick ihop med hans så han la ner förhållandet. Jag kunde inte låta bli att tänka på monstret och på alla gånger hon var med UP och gänget och partajade på både helger och vardagkvällar. Jag kan inte låta bli att undra vad hon hade för ursäkter att komma med inför sin man och sin dotter som hon lämnade hemma gång på gång. Det är läskigt att UP var så blind att han inte kunde se det här direkt.

Förutom allt jag har fått höra om henne är det också UP's reaktion när han mötte ÅG för första gången. UP beskrev henne som helt perfekt, helt underbar, så där charmig och småbusig som LJ, precis i hans smak. Han förbannade sin otur eftersom hon var upptagen men han beskrev detaljerat hur det var när de dansade med varandra, att det var som magi så väl som de funkade ihop. Han hörde av sig till henne efteråt och försökte få dem att gå på danskurs tillsammans eftersom han blev så betagen i henne.

Det här fick jag veta för inte alls länge sedan och jag tänker förstås på allt ÅG's tjat om deras fantastiska connection på dansgolvet och att de två har något så speciellt ihop. UP har alltid sagt att så är det inte alls när jag påpekat det för honom men nu har jag ju fått höra att han själv har sagt och känt precis likadant. Jag har haft svårt för ÅG redan tidigare men efter att jag fått veta det här kommer jag tveklöst ha svårt att umgås med henne. Det blir för laddat och jag kommer hellre att hålla mig borta om UP ska träffa henne. Jag vet ju att UP är så betagen i henne och nu förstår jag det ännu bättre efter det jag fått höra om hur tvärförälskad han blev.

LJ är ett annat exempel. De är ju bara vänner men deras relation har inte alltid varit enbart vänskaplig. De har flirtat extremt med varandra och jag vet inte hur många foton det finns där de sitter och pussar på varandra, småhånglar och kramas. Det finns foton på LJ's rumpa som UP ju tycker är så läcker, tydligen, och deras kontakt har varit väldigt intim - massor av puss och kram och de har pratat om allt inklusive sex med varandra.

Jag tror att det här i längden är mer information än jag klarar av. Om jag hade fått göra om hela relationen med UP så hade jag sett till att vi hade mötts sex månader senare. Då hade han förhoppningsvis varit klar med hela skiten med monstret och varit helt och fullt redo för en seriös relation med mig, från dag ett. Inte som nu med alla gamla spöken som aldrig verkar vilja ge sig av helt.

Jag vet att de flesta spökena numera bor i min hjärna. Jag vet att jag måste använda all min kapacitet för att bli av med de här tankarna och bilderna i mitt huvud. Jag vill inte veta men jag kan inte tränga bort det jag redan fått höra. UP har valt mig nu och jag måste bara inse det.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida