tisdag 22 juli 2008

2008-07-22

Hellre något nytt
Igår överraskade UP mig genom att säga att han hade funderat och hellre faktiskt ville flytta med mig till en helt ny bostad, än att renovera upp hans nuvarande och bo tillsammans där. Jag blev förvånad eftersom jag ändå trott att UP var så starkt rotad i sin lägenhet och sin miljö och helst ville stanna kvar där. Nu sa han att det faktiskt skulle kännas mer spännande om vi kom till en miljö som var ny för oss båda och som vi kan upptäcka tillsammans. Han vill hellre byta bostad helt och verkligen känna att nu är det vi två som skapar något helt nytt och börjar från början. Jag frågade UP om det var något känslomässigt som gjorde att han inte ville att vi skulle bo kvar hos honom men det var det inte sa han.

Egentligen är det här ju en bättre lösning. Vi slipper det stora projektet med att renovera UP's lägenhet och jag slipper det som fortfarande är känslomässigt jobbigt för mig, att bo i samma lägenhet där han varit sambo i många år och där dessutom ett i mina ögon för stort antal andra kvinnor har passerat genom åren. Att vi två tillsammans bygger upp något helt nytt känns betydligt bättre även för mig och nu kan jag faktiskt se fram emot att flytta ihop med UP ännu mer igen. Att vi skulle bo hos honom var ju aldrig vårt första val utan mer av en nödlösning eftersom vi inte hittade något vi ville köpa. Nu får vi räkna med att det kommer att dröja innan vi kan bli sambos, men jag hoppas att det ändå ska vara värt det till slut.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida