måndag 21 juli 2008

2008-07-21

Barnkalas
Fredagens grillfest hos C och Ø var en försmak av kommande barnkalas. I fredags var vi totalt 11 vuxna och fyra barn men om ett år, om alla fredagens deltagare plus de två som inte kunde vara med i fredags är med, skulle vi vara totalt 15 vuxna och 9 barn. Det är helt enormt.

På något sätt känns C och hennes vänner så mycket vuxnare än mig själv och dem jag umgås med, trots att vi är flera år äldre. C och hennes kompisar är gifta, de har stadiga relationer, de har barn eller är gravida, de lever under ordnade, lugna förhållanden. De är mogna och verkar ha funnit sin plats i livet. På sätt och vis kan jag avundas dem mitt i mitt eget kaos. På andra sätt kan jag tycka att det verkar tråkigt. Jag känner mig fortfarande inte klar med mig själv så pass mycket att jag är beredd att gå in i det livet ännu. Jag vill resa, jag vill träna, umgås med vänner eller ha tid för mig själv. Jag vill handla kläder och uppleva saker utanför vardagen, allt sånt som ju blir betydligt svårare när man har familj - eller åtminstone inbillar jag mig att det blir det.

Festen blev trevlig i alla fall. Inte så mycket barnsnack som jag hade befarat utan faktiskt ändå en bra kväll.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida