måndag 7 juli 2008

2008-07-04

Sommarhelg
I fredags var det äntligen en sån där perfekt, varm sommarkväll som jag knappt har sett på hela året. Jag mötte upp UP efter jobbet och vi promenerade ut till Djurgården och la oss på en filt nedanför Josefina. UP hade med sig biscotti och vårt bubbel från Spanien och jag hade med mig choklad och vi fick en skön stund där i solen. JSk dök upp efter en stund och när cavan var urdrucken drog vi oss upp till Josefina i stället. Där träffade vi JP och några andra tjejer och vi drack vin och roade oss så mycket vi kunde.

Efter någon timme skulle UP och JSk gå iväg på fest hos en tjej men jag hade ingen lust att följa med. Jag känner henne inte och jag hade roligt på Josefina så jag stannade med tjejerna i stället. Det blev en bra kväll och jag förundrades över hur många vackra människor som finns i den här staden. Tjejerna var uppklädda till tänderna i korta kjolar och höga klackar och jag kände mig mer eller mindre alldaglig jämfört med dem. JT dök upp i vimlet och vi pratade en stund och jag häpnade över tanken att jag en gång varit så kär i honom. Nu känner jag absolut ingenting, tycker inte ens att han är så där vansinnigt intressant att prata med, och det är skönt.

Lördagen blev lugn. SL's strejk var över - för gott hoppas jag - och jag packade in mig själv och katterna i UP's bil och flyttade hem till mig själv i stället. På eftermiddagen åkte vi in till Tantolunden för lite picknick med JSk och några vänner till honom. Det var trevligt och jag och UP stannade kvar en stund efter att de andra åkt iväg. På kvällen såg vi Narnia på bio. Den var bra - fantastiska effekter - även om jag ändå tycker att den första filmen är bättre. Vi avslutade kvällen med en sen middag hemma hos mig.

Söndagen tillbringade jag med mamma och C. Vi träffades i stan och gick på Hallwylska museet, som jag inte har varit på tidigare. Där fanns otroligt mycket fint att se och det är ganska fantastiskt dels att människor verkligen har bott precis där och precis så, men även att allt finns så väl bevarat från deras tid 100 år tillbaka i tiden. Efter museet tog vi en promenad och åt sedan salladslunch på Baresso innan jag åkte hem igen.

UP var kvar hemma hos mig och vi ägnade eftermiddagen åt att brottas med min dator, pension, reseplanering och annat. Jag försökte installera ett jobba-hemifrån-program på datorn som givetvis inte fungerade och sedan försökte jag förstå hur jag ska fylla i en blankett om min pension vilket var fullständigt obegripligt. Man kan undra om det är svenskarna som är för dumma eller om det är pensionssystemet som är totalfel eftersom ingen verkar förstå det.

Efter att UP hade åkt hem på kvällen fortsatte jag med lite hemmafix och sedan mer reseplanering. Jag fokuserade på Paris, som känns enklast. Här behöver vi bara komma fram till när vi ska flyga och var vi ska bo och så kan vi fokusera på Sverige-Norge-resan efter det.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida