fredag 27 juni 2008

2008-06-27

En perfekt tjejkväll och en perfekt nyhet
"Jag har något roligt att berätta", skrev CN till mig på msn igår. Jag fick direkt mina aningar men hon ville inte säga något förrän vi sågs på kvällen. Vi möttes vid biografen Saga där vi skulle se Sex and the city - jag, CN, SS och EE. När vi stod i kö för att köpa godis till bion la CN min hand på sin mage och talade om att hon är gravid - i slutet av oktober är det dags! Det var den perfekta nyheten och jag är så otroligt glad för henne. Få människor förtjänar det här mer än CN - först med hennes sambos fantastiska frieri för två veckor sedan och så att hon äntligen ska ha sitt första barn. Hon fyller 42 år i höst så det är verkligen dags för henne nu och det var underbart att se hur lycklig hon såg ut. Äntligen har det blivit bra för henne.

Filmen var underbar - rolig och sorglig men med ett lyckligt slut. Jag hade inte ens frågat UP om han ville se filmen med mig, men när jag satt där tänkte jag att det faktiskt är en film jag hade velat se även med honom. Det fanns så mycket bra i den, om den där svåra konsten att leva tillsammans med en annan människa med allt vad det innebär. Det fanns mycket att lära och mycket jag tog till mig. Det var en bra kväll med mina vänner.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida