måndag 23 juni 2008

2008-06-23

Midsommarhelg och framtidsplanering
Midsommarhelgen har varit lugn. På midsommardagen hann jag och UP med först ett besök hos min mamma och sedan ett besök hos UP's mamma på eftermiddagen. Det kändes bra att åka till min mamma och Maja men mindre bra att åka därifrån. Vi stannade inte länge och det kändes som att hon är väldigt ensam nu när pappa har åkt till Ångermanland. Jag måste se till att åka dit oftare, eller att hitta på saker så att hon kommer ut lite också.

På kvällen hade JSk och hans band premiärspelning på Engelen. Både jag och UP var jättetrötta men vi släpade oss dit och höll ut hela kvällen ändå. Bandet var bra även om de saknar rutin och behöver jobba på att bli bättre på sin publikkontakt. Men det var en bra spelning ändå och jag tror att de var nöjda.

På söndagen hade vi en fixardag. Vi har tagit tag i oss själva och skrivit en lista över saker att göra, hos mig till att börja med. Det är allt ifrån att se över min pension till att smörja låset i min ytterdörr, och vi hann beta av ett par saker redan igår. Det är skönt att komma igång.

Vi tog en tur runt i ett par olika möbelbutiker också för att titta efter en ny säng till oss. Idag har vi var sin 120 cm säng och det är bara att inse att när vi är två sover vi inte lika bra varken hos mig eller hos UP. Vi ska köpa en 180 cm säng i stället, troligen blir det en kontinentalvariant med två separata bottnar och sedan en gemensam större madrass över det. Vi hittade en bra variant som jag tror vi kommer att bestämma oss för av märket Carpe Diem. Den är dyr, för oss båda hamnar den på hela 47 000 kronor, men UP läste på och upptäckte att Mio verkar ha en identisk variant för ca 15 000 kronor lägre pris. Vi ska prova igen men jag är nästan säker på att vi kommer att bestämma oss för den varianten.

Till min glädje hittade jag blomkrukorna jag har letat efter också. Jag hade fått höra att de var helt slut på Granit men jag hittade några fler i Sickla så nu har jag en bra uppsättning av två olika storlekar. Mitt mål är ju att ha likadana krukor överallt och jag börjar närma mig målet.

På kvällen lagade vi middag och tog sedan en promenad i Nacka Strand. Det är synd att det inte finns fler bra promenadområden där jag bor. Ännu en sak som talar för att vi kommer att flytta till Danderyd båda två.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida