torsdag 12 juni 2008

2008-06-12

Tidigt födelsedagsfirande
Igår var det tidigt födelsedagsfirande för min pappa. Egentligen fyller han år på måndag men han åker upp till Ångermanland redan på fredag och stannar över hela sommaren så det blev ett tidigt firande i år. Vi gav honom en ny platt skärm till datorn som jag köpt begagnad från jobbet och en kittfärgad softshelljacka som passade perfekt. Det var roligt att se att min pappa verkade uppriktigt glad över presenterna. Han verkar ha kommit att acceptera både åldrande och födelsedagar på ett helt annat sätt än tidigare. Förr om åren blev han bara arg och började skrika åt oss om vi påminde om hans födelsedagar men numera är det inte längre så. Det är skönt att se.

Roligt är också att min familj och framför allt min pappa verkar tycka så bra om UP. Pappa tinar alltid upp när UP kommer över och pratar på om allt mellan himmel och jord. Det är som med vänner, det är inget krav att de ska komma bra överens med UP men självklart underlättar det.

Lilla Maja var lika liten och söt som alltid och hon spann som en motor när jag klappade henne.

Jag och UP åkte hem till honom på kvällen och gick ut och tog en lång promenad. Vi kom in i ett långt samtal som började bra - vi pratade om vår gemensamma framtid, om var vi ska bo och hur vi ska leva tillsammans. Men så kom vi in på saker som inte alltid fungerar så bra och därifrån är ju steget inte långt till resor. Kvällen slutade med gräl och vi är nog lika trötta på det båda två. Jag vet inte varför vi har så lätt för att fastna i sånt där. Vi vill inget hellre än att må bra tillsammans och ändå verkar det vara så svårt att göra rätt.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida