torsdag 5 juni 2008

2008-06-05

Må-bra-bok
Jag och UP har börjat skriva må-bra-bok. UP fick idén efter att ha läst Mia Törnbloms bok "Självkänsla nu" och vi började skriva den 1 juni. För varje dag ska vi skriva upp minst en sak vi är bra på eller har gjort bra under dagen, en sak vi behöver hjälp med och en sak vi är tacksamma för. Poängen är att inte skriva om saker vi är dåliga på eller har misslyckats med utan syftet med boken är i stället att lära sig att peppa och beundra sig själv och att kunna se att jag faktiskt är bra! Det kan vara nog så svårt kan jag lova men kanske kan den här boken ta oss båda en bit på vägen.

Jag har köpt var sin liten anteckningsbok åt oss. De är röda och fina med glittriga barnteckningar på fram- och baksida. På framsidan är det en teckning av den lilla rymdhunden och på baksidan ser man lilla rymdgrisen med sex ben. Jag blir glad bara jag ser den där boken!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida