onsdag 21 maj 2008

2008-05-21

Inspiration och viljekraft
Jag sprang iväg på lunchen för att höra en föreläsning med den fantastiska Renata Chlumska. Hon är en förebild för mig och det intrycket förstärktes ännu mer. En otroligt söt tjej och skicklig talare som verkligen fick med sig publiken från första stund, precis en sådan person som jag skulle vilja ha till vän.

Renata berättade om sina olika expeditioner, från Himalaya och Mount Everest till cykel- och paddlingsturen runt hela USA som tog totalt 439 dagar. Jag blev enormt inspirerad av henne. Hon pratade om att det egentligen inte spelar så stor roll hur vältränad du är. Huvudsaken är att du bestämmer dig, att du har viljan och tron på att lyckas. Hon sa själv att om hon kan så kan även andra och jag tänkte att om hon kan så kan även jag.

Det kändes helt fel att gå tillbaka till kontoret efter lunchen, sitta framför datorn och längta ut. Det finns ju så mycket mer i livet, så mycket mer att uppleva och göra i världen. Min träning nu är fokuserad på Kilimanjaro. När jag cyklar på som mest intensivt brukar jag visualisera mig själv när jag tar mig de där sista metrarna upp till toppen. Jag ser att jag lyckas och jag bestämmer mig för att jag kan, för att det ska hända en dag. Omöjligt finns inte, det är bara vilja och tro.

Renata är precis en sådan förebild jag vill ha. Hon är någon att inspireras och lära sig av.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida