tisdag 20 maj 2008

2008-05-20

Släppa taget
Min träning går bra nu. Jag har hållit mig på tre pass per vecka nu under en period och det går bra. Samtidigt försöker jag tänka ännu mer på vad jag äter, tar mindre portioner och drar ner på kolhydrater som bröd, pasta, ris och potatis. Jag vet inte om jag direkt har blivit smalare ännu men det känns som att jag går åt rätt håll ändå.

Med UP känns det bra också. Vi har det underbart tillsammans så länge vi inte pratar om Kroatien. Jag vet att saker och ting inte kommer att bli som jag önskar här. UP kommer att åka dit och jag måste acceptera det. Jag måste släppa taget om honom den här gången och min enda farhåga är att jag kommer att göra det på bekostnad att jag slutar bry mig helt, att jag blir likgiltig. Att inte bry sig kan inte vara bra så jag hoppas att det inte kommer till den punkten heller. Det är en svår balansgång.

Igår kom UP hem till mig efter träningen. Vi åt middag och tog en kvällspromenad i Nacka Strand. Vi har börjat prata om att resa till Skottland i sommar, hyra en bil och åka runt i någon vecka och kanske kombinera det med några dagar i London om vi kan få någorlunda bra flygpriser. Jag önskar att jag kände lite mer entusiasm och glädje inför det. Det kan bli jättebra, men allt som har hänt gör att jag ändå inte ser fram emot det till fullo. Jag hoppas det blir bättre snart.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida