måndag 19 maj 2008

2008-05-19

Inte så mycket party
Jag har helt kommit av mig i utgång och festande. Det är både bra och dåligt antar jag. Det kan bli lite billigare, och det är bra. Nackdelen är att jag inte träffar lika mycket folk, men märkligt nog saknar jag dem knappt heller. Det kanske är en del i min strategi om att välja rätt människor att vara med, och välja bort andra.

I fredags valde jag att gå och träna efter jobbet. Jag kände mig inte så stark i benen som jag brukar men det var ett skönt pass ändå. Jag åkte hem till UP efteråt. Vi handlade och lagade en underbar vårmiddag och slappade på kvällen.

På lördagen hade UP herraktivitet, middag och något påhitt på dagen. Jag åkte till mina föräldrar, där det i vanlig ordning blev en massa diskussioner om ekonomi, om min och UP's framtida bostad och annat. Det tröttar ut mig att gång på gång inse att mina föräldrar inte tror att jag kan tänka själv utan att de alltid måste tala om för mig vad jag ska göra och tänka. De behandlar mig fortfarande som en oförståndig, naiv treåring och det driver mig till vansinne.

På kvällen åkte jag in till stan för att träffa JP och EE. Vi åt middag på Grappa och gick sedan vidare och tog en drink på Mellow. Det blev en riktigt trevlig kväll, bortsett från när EE och JP började prata om Kroatien och om hur fantastiskt det är där. Jag är säker på att UP kommer att ha en fantastisk vecka där nere, han kommer inte sakna någonting alls.

På söndagen var det tre visningar. Jag hade nästan trott att söndagen skulle bli DAGEN när vi skulle hitta vår lägenhet. Vi hade tre utmärkta prospekt som jag verkligen trodde skulle kunna vara rätt för oss. Men icke. Den första lägenheten hade en jättekonstig, ombyggd planlösning som jag inte alls tyckte om. Den andra hade utsikt mot en hög kontorsbyggnad som låg bara ett par meter från balkongen. Den tredje var bara tråkig och allmänt intetsägande. Så det blev ingenting nu heller.

Jag var dödstrött efter att ha sovit extremt dåligt på natten och efter visningarna åkte vi hem till UP, låg i soffan och tittade på en film och åt godis. Det räckte utmärkt som aktivitet för mig den dagen. Om bara helgerna var lite längre.

På kvällen kom vi igång med att prata lite resor igen. Nu lutar det åt att vi åker till någon av de brittiska öarna i sommar, hyr en bil och reser runt där. Det kan vara ett bra alternativ för oss som tycker det är dödstrist att ligga och sola. Men inget är bestämt, vi får se hur det blir.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida