fredag 2 maj 2008

2008-05-02

Traditionell Valborg
På Valborg jobbade jag bara halva dagen. Det var jätteskönt och lyxigt att få gå ut i solen redan vid lunch. Jag började med ett besök hos optikern. Efter tusen om och men och efter att ha provat troligen alla bågar som finns hos alla optiker i Stockholm så har jag till slut kommit fram till det bästa alternativet. Självklart är det också det dyraste alternativet. Jag vill inte ens tänka på var prislappen hamnar till slut. Men jag tänker så med glasögon att de ska sitta mitt i ansiktet och jag använder dem varje dag på jobbet, och då ska det vara rätt också. Om en vecka blir de klara. Det blir spännande att se om jag trivs med dem i verkligheten också.

UP mötte upp mig i stan efter optikern. Vi strosade runt lite, åt lunch, gick och tittade i inredningsaffärer och bestämde oss efter ett tag för att fika. Jag var ruskigt sugen på morotskaka och vi gick runt och letade efter ställen som hade det. Till slut fann vi caféet, mitt på Norrmalmstorg. Vi gick fram till kassan för att beställa, varpå tjejen säger att morotskakan givetvis är slut. Efter lite velande bestämde vi oss för var sin bit rabarberpaj med vaniljsås i stället. Det var bara det att pajbiten - som kostade 40 kronor - var löjligt liten och vaniljsåsen smakade kemikalier. UP gick tillbaka med pajen och sa att såsen var dålig, men tjejen bakom kassan svarade bara att det ska smaka så. Till slut gick hon med på att byta ut såsen mot vispgrädde i stället. Nästa gång kan vi nog lika väl bränna upp pengarna i stället. Det fikat var ett totalt slöseri med pengar.

På kvällen var vi bjudna till HT och BC ute i deras nya hus i Täby. BC är höggravid nu, hon har bara drygt en vecka kvar och är rund som en fotboll. Deras hus ser inte mycket ut för världen utifrån, men inuti var det jättestort och klart fräschare än väntat. Jag har svårt att se att jag och UP någonsin skulle kunna behöva ett så stort hus, men de verkade nöjda i alla fall.

Vi var åtta vuxna och nästan lika många barn där, vi åt middag och gick sedan med kvarterets fackeltåg till majbrasan. Jag har inte sett en majbrasa sedan jag var liten, men det var ganska trevligt faktiskt, trots att det regnade. Under fackeltåget pratade jag en del med JSk och det var bra, jag har börjat få en så konstig och negativ bild av honom så det är nyttigt att få chansen att ompröva den lite. Totalt sett var det en ganska trevlig Valborg. Jag kan tänka mig att det är så livet blir när man får barn.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida