måndag 26 maj 2008

2008-05-26

Underbart 18-månadersfirande
Vi har tillbringat helgen med att fira oss. Jag och UP fyllde ett och ett halvt år igår och självklart måste vi göra något speciellt av det. På lördagen åkte vi och TF tillsammans ut till Grinda över dagen. Tyvärr hade vi inte så jättemycket tid där, eftersom resan tog längre tid än vi trott, men det var ändå skönt att komma ut i skärgården och bara njuta av sol, värme och hav. På hemvägen hoppade vi av båten i Vaxholm och åkte buss resten av vägen för att spara tid.

Jag kom att tänka på mina katter som ju bor hos R i Vaxholm nu. Jag måste åka och hälsa på dem snart. Och Maja, underbara Maja som fortfarande är liten som en kattunge. Hon börjar bli så gammal nu och jag önskar att hon ska ha det så bra som det bara är möjligt under den tid hon finns kvar.

På kvällen åkte jag in till stan för att möta UP, TF och ASj på Golden Hits. Sist jag var där var för ett år sedan, då också med UP. Det var den gången vi var ute och dansade bara vi två och hade så otroligt kul ihop. Den här gången blev roligare än väntat eftersom vi stötte på hela gänget med LT, FA och alla de andra på dansgolvet. De hade varit där och ätit middag men vi hade missat dem helt. Men det blev en rolig kväll, vi dansade och hade roligt till långt in på natten.

På söndagen var vi på två visningar i Kristineberg. Den första var över förväntan. En helt underbar liten trea med sjöutsikt och balkong i söderläge. Vi blev förälskade båda två, men ingenting är ju perfekt och nackdelen med den här lägenheten är att den är i minsta laget. Jag tvivlar på att förvaringsutrymmena räcker för oss, tyvärr.

Lägenhet nummer två var inget för oss, och efter visningarna åkte vi till C och Ø för fira Mors Dag med mina föräldrar som också var där. Som vanligt i C's perfekta hem blev det en underbar lunch och tårta efteråt. C har det perfekta hemmet och jag får alltid idéer om hur jag själv vill förändra mitt hem när jag kommer dit.

Efter lunchen åkte jag och UP till Nyckelviken, satt länge och hade vårt samtal och låg sedan på en filt i gräset och hade det skönt. På kvällen var vi hemma hos UP, åt underbar sommarmiddag och skålade i champagne.

Mitt under middagen fick jag en galen idé. Vi har ju haft svårt att hitta rätt lägenhet och dessutom kostar det läskigt mycket pengar. Den trean vi gillade i Kristineberg skulle kosta mer än båda våra nuvarande bostäder tillsammans. Jag älskar min egen lägenhet, även om området i sig kanske inte är så perfekt. UP har egentligen ett bättre läge, eftersom han bor mitt i ett villaområde med gångavstånd till tunnelbanan. Han bor extremt billigt och kommunikationerna är bättre.

Jag har inte velat flytta till UP, eftersom jag har känt att min lägenhet är bättre, och dessutom att jag inte vill flytta hem till honom med allt hans förflutna som sitter i väggarna. Men så slog mig tanken att om vi skulle totalrenovera UP's lägenhet - verkligen göra om ALLT utom golven och möjligen badrummet - så kanske det skulle kunna bli bra. Vi skulle byta ut hela köket, tapetsera om överallt och ta bort en hel massa möbler för att göra plats även för en del av mina. Köpa lite nytt och verkligen skapa ett hem som är VÅRT. Vi skulle kunna bo nästan gratis om vi gjorde så, och kanske skulle det kunna vara värt det även för mig om vi kunde skapa något nytt av det vi har. Det är absolut värt att tänka på och jag är redan ruskigt sugen på att åka med UP till IKEA, titta på kök och inredningslösningar och komma igång. Vi skulle kunna renovera klart och sedan säljer jag min lägenhet och flyttar. I stället för att lägga massor av pengar på boende kan vi spara till den dag vi kanske vill köpa ett hus, och vi kan resa och göra annat för pengarna än att bara bo. Kanske kan det vara värt det. Kanske kan det bli riktigt bra.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida