måndag 28 juli 2008

2008-07-28

Sol och bad
Helgen har varit den varmaste på hela sommaren. Termomtern har krupit upp mot 30-strecket och det har inte gått att göra mycket annat än att bada. På fredagen var det fortfarande någorlunda uthärdligt så jag och UP åkte hem till Maja och mamma för en lätt middag och lite sällskap. Lördagen började inte så bra men vi vände humöret med att åka ut till Dalarö. Vi badade, åt middag och glass och promenerade runt i byn som är precis så där liten och mysig som en skärgårdsidyll ska vara.

På söndagen åkte vi norrut, till Gräddö utanför Norrtälje. Det är en liten by som inte på långa vägar är så charmig som Dalarö, men här hade US lagt till sin båt så vi åkte dit för att hälsa på honom. Hans nya flickväns föräldrar bor i Gräddö så vi fick åter träffa henne och även min favorit UJ som var på besök. Det känns fortfarande lite konstigt att se US med en flickvän, men faktiskt verkar de tycka mycket om varandra så kanske är det så att han äntligen har hittat rätt på något vis.

Roligast var ändå att träffa UJ. Det var evigheter sedan sist men han är sig lik, alltid glad, alltid rolig och lätt att umgås med. Jag gillar honom för att han ändå verkar ha sunda värderingar, trots de personer han umgås med. Han verkar ha mer hjärta och mer djup än de flesta i det här gänget och det är nog därför vi kommer så bra överens.

Jag har inte ett dugg lust att jobba nu. Min motivation är obefintlig och jag vill egentligen bara foksuera på reseplaneringen, på att skaffa fram allt jag behöver och att fixa med lägenheten och garderoben så att allt blir klart i tid. Lyckligtvis verkar det som att vårt boende i Lofoten har löst sig nu så det känns skönt att det är klart åtminstone.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida