söndag 6 april 2008

2008-04-05

Fem dagar i Barcelona
Jag och UP har haft fem dagar i Barcelona den här veckan. Vi fick erbjudande om att bo hos hans vänner från Brasilien, RR och VZ som bor i Barcelona sedan flera år tillbaka. UP kände dem egentligen inte särskilt bra och jag hade aldrig träffat dem, men vi fann varandra direkt och började redan första kvällen prata om nästa besök, om att de ska hälsa på oss i Stockholm i sommar, om nya resor. Jag hoppas det blir av.

Att bo med RR och VZ i Barcelona har varit nästan som att bo där på riktigt. Vi har gjort de flesta av turistattraktionerna, trots att vi båda har varit i Barcelona förut. Men det är en annan sak att uppleva dem tillsammans, att få ett gemensamt minne. Förutom turistandet har vi umgåtts med andra brasilianare och lärt känna staden på ett helt annat sätt än tidigare. Nästan som om vi faktiskt hade bott där på riktigt. Det har varit roligt och intressant på en gång. Barcelona är en härlig stad, massor av vackra byggnader och rolig arkitektur. Det är en stad som har mycket och jag trivs där. Jag skulle nog kunna bo där och passa in bra.

Jag längtar till nästa resa... när det nu blir av.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida