måndag 10 mars 2008

2008-03-10

Helgens umgänge
Jag har haft en period nu när jag har haft noll lust att gå ut. Jag har tackat nej till after works och inte själv föreslagit någon. Jag antar att det här kommer att ändra sig snart, när våren kommer på allvar, när det blir ljusare ute. Det är så jag brukar fungera.

Men i helgen passade jag i alla fall på att träffa lite folk. Jag började med TT på lördagen. Nu var det åter igen alldeles för länge sedan vi sågs så vi hade massor att berätta och massor att prata om som vanligt. TT är härlig - en person med mer humor och självdistans är svår att hitta. Hon har börjat jobba nu och trivs bra men säger att det är stressigt, massor att tänka på och otroligt mycket att lära sig. Hur hon får ihop livet med sina arbetstider, två barn och allt annat är en gåta för mig. TT är bra att umgås med för med henne får jag definitivt skratta, mycket och ofta.

Efter TT åkte jag ut till Sollentuna för att hälsa på mina föräldrar, Maja och C. Det börjar synas lite att C är gravid nu - inte mycket, hon har fortfarande sina vanliga kläder, men vet man det så ser man det. Om förra besöket hos mamma och pappa blev en katastrof gick det här så mycket bättre. På något sätt är det enklare när även C är med, då blir det inte så många kollisioner mellan mig och mamma. Det är lättare att umgås på något sätt. Maja var otroligt gosig och spann som en motor hela tiden.

Jag hann en kort sväng hem till UP innan det var dags att åka iväg igen. Vi åkte hem till US för att titta på Melodifestivalen med honom och MB. Jag har egentligen noll intresse för Melodifestivalen men det var roligt att träffa killarna så det fick gå. I vanlig ordning var det en massa prat om tjejer, grova skämt till höger och vänster. Jag tycker om både US och MB men kan på sätt och vis ändå förstå att MD valde bort umgänget med dem, för de tar fram en sida hos UP som jag inte gillar. Han blir mer som dem, mer som sitt tidigare jag, den han har varit stundtals förut. Jag föredrar honom som han är nu ändå.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida