torsdag 28 februari 2008

2008-02-28

Då var det klart
Nu är det officiellt på jobbet att jag ska sluta. Jag vet inte riktigt vad jag ska känna. Lättnad men samtidigt inte. Folk börjar prata, ryktena går. Helst hade jag velat smyga iväg obemärkt. Jag vet att folk kommer att vara glada över att jag slutar och jag bjuder på det. Hur glada de än är så är de inte hälften så lyckliga över det som jag.

Omedelbart efter att mailet gick ut kom två svar, personer som frågade vart jag skulle gå. Den ena tror jag var genuint överraskad men den andra vet jag är falsk så hennes svar kändes bara påklistrat och ouppriktigt menat. Däremot ringde telefonen och det var JR som gratulerade mig hjärtligt. Jag vet att han själv är om möjligt ännu mer missnöjd än jag och han avslöjade att han troligen också har ett nytt jobb på gång. Vi pratade en bra stund och jag önskar honom verkligen lycka till med att få det nya jobbet. Han behöver det om möjligt ännu mer än jag.

Nu är det klart alltså. Bara att vänta tiden ut nu...

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida