måndag 11 februari 2008

2008-02-11

Happy hour och 40-årsfest
Ännu en helg har gått. Jag har nästan slutat tänka på nya jobbet. Jag vill inte tänka på det, eftersom det inte är klart ännu. Ingenting är påskrivet, inget är bestämt helt och fullt. I natt drömde jag mardrömmar om att jag skulle löneförhandla och fick ett så dåligt bud att jag var tvungen att säga nej. Måtte det inte ligga något i det.

Fredagen tillbringade jag och UP för oss själva. Vi var på Mosebacke och såg Happy hour, en liten teaterpjäs om hur svårt det är att hitta den rätta. Den var i grund och botten ganska nedslående och jag är innerligt glad att jag slipper jakten som pågår varenda gång man går på krogen. Jag minns det även från min singeltid, att jag tröttnade efter ett tag, orkade inte bry mig riktigt. Jag tappade lusten för att gå ut för det kändes som att varje utekväll bara handlade om attt spana på andra.

På lördagen gick jag på stan. Det låter fånigt och patetiskt kanske, men det är något jag verkligen tycker är roligt, att gå i butiker, titta på folk, att bara vara där. Jag köpte en Alla hjärtans dag-present till UP som kommer att bli perfekt. Den är egentligen mer något till oss båda, till vår framtid, men den är ett sätt för mig att säga att det är på riktigt och att det kommer att bli av.

På kvällen var det 40-årsfest hos ML. Han är egentligen ingen jättenära kompis, men kvällen blev bra ändå eftersom jag och UP höll igång så gott vi kunde och dansade och blandade drinkar. Det blev sent, men det var helt OK faktiskt!

På söndagen mådde vi som vi förtjänade båda två. Riktigt trötta och sega men det var bara att pallra sig upp ur sängen för att gå på visningar. Fyra lägenheter tittade vi på, en äldre i Vasastan och tre nybyggda i Frösunda i Solna. I vanlig ordning såg alla så fantastiskt ljusa och fina ut på bilderna, och i verkligheten var det en helt annan sak. Den lägenhet jag gillade bäst var faktiskt den jag trott minst på. Den var perfekt i storlek, ljus och fräsch med två stora balkonger. Hade den legat i ett annat område hade den varit perfekt. I Frösunda störs man alldeles för mycket av motorvägen och hela området är helt enkelt inte mysigt, bara kontor och bilvägar. Synd på en så fin lägenhet.

Efter visningarna åkte vi hem till UP, åt lunch och låg på soffan och såg en film. Ännu en helg. Jag hoppas att jag har ett nytt jobb innan den här veckan är slut, att det har blivit klart till dess.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida