måndag 4 februari 2008

2008-02-04

Gamla vänner, nya vänner
Det är redan februari. Helt galet! Vad händer med tiden?? Den här helgen har gått lika fort som vanligt, trots att UP har varit borta och jag har haft mer egen tid. Det har varit nyttigt å andra sidan, jag har fått massor gjort hemma - vikt och strykit all min tvätt och storstädat hela lägenheten. Jag har till och med köpt ett par nya kuddar till soffan och känner mig mer än nöjd med mina insatser.

Fredagen blev en mix av gamla och nya vänner. Jag vill inte sitta hemma ensam bara för att UP är bortrest, utan jag gjorde i god tid upp med PH och JP att vi skulle ses på fredagen. Vi bestämde att gå till Riche, där jag inte har varit på flera år, och vid första anblick förstod jag varför. Ett riktigt Stureplanshak med en massa snobbiga människor i dyra kläder - inte min stil alls. Men efterhand blev det bättre och precis som PH hade sagt var det faktiskt helt OK, man kan prata med folk utan att skrika och det går att ta sig fram till baren utan att behöva slåss för livet. Jag passade på att bjuda in HEk som jag träffade i måndags när vi var ute med US. Hon visade sig vara en riktigt trevlig tjej som dessutom lever ett riktigt drömliv, i mina ögon. Jag är övertygad om att jag kommer att se mer av henne framöver!

Det märkligaste som hände under kvällen var att MD dök upp i sällskap med tre tjejer jag inte kände igen. Jag satt inklämd i ett hörn, men MD stod så nära att jag såg henne klart och tydligt och hon var sig lik. Det kändes minst sagt konstigt att se henne efter så lång tid - ett år om inte mer. JP pratade med henne vid baren, men MD kom aldrig fram och hälsade trots att jag är övertygad om att hon såg mig. Det var märkligt och lite sorgligt men jag försöker att inte ha dåligt samvete. Jag försökte in i det längsta att hålla kontakten med henne men fick aldrig något gensvar. Det var hennes val också.

På lördagen var jag hos mina föräldrar, vilket var både bra och dåligt. Det går inte att låta bli att bli osams om något när jag är där utan UP, och det är så synd att det blir så varenda gång. Det verkar vara ett obrytbart mönster. På vägen hem stannade jag till i stan för ett par snabba drinkar med SSH, som var i stan, och hennes pappa som såg ut att må bra nu igen. Det var en sådan lättnad att träffa SSH. Jag hoppas verkligen att hon vill flytta tillbaka till Stockholm igen. Hon visade mig sitt nya leg, med bara sitt eget efternamn på, och vänsterhanden utan ringarna. Hon har börjat bli sig själv nu igen och det är en syn jag har saknat länge.

På söndagen var det vitt ute! Massor av snö - äntligen! Snön smälte bort efter bara några timmar, men det var fint så länge det varade. På eftermiddagen hade jag en träff med AC. Hon är en trevlig tjej, även om hon pratar nästan oavbrutet. Men det var roligt att träffa henne ändå, vi hade mycket att prata om och även hon är nog en person jag kommer att se mer av, även om hon inte längre är med omogne JSk.

UP kom hem från Sälen på kvällen. Han var febrig och eländig, men var ändå tvungen att sätta sig och jobba så fort han kom hem. Jag hoppas att han blir frisk snart så att vi kan träffas.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida