fredag 25 januari 2008

2008-01-25

Jag ska bli moster!
Igår pratade jag med C i telefon. Hon var hemma hos mamma och pappa och berättade den glada nyheten att hon ska ha barn i augusti! Jag blev inte direkt så chockad att jag trillade ur soffan när hon berättade. Hon och Ø gifte sig i augusti förra året och de flesta av C's jämngamla vänner har barn redan. Två av dem ska föda i mars så det passar ju också bra för C att ha sällskap när hon väl blir barnledig. Däremot är jag lite förvånad över att det blir just nu, när hon precis har börjat plugga vidare. Hon kommer att hinna gå en termin innan det är dags.

Det är väntat och ändå har jag så svårt att föreställa mig min lillasyster som gravid. Jag tror ändå att hon kommer att klara det bra. Hon var hyfsat cool under sin bröllopsplanering och jag tror inte att hon är en sån där hemsk person som går upp helt i rollen att bara vara mamma. Det är alltid lika tråkigt att se hos vänner när det händer - de går från att vara en egen individ till att bara bli förälder. Som att de utplånar sig själva. Jag tror inte att C kommer att bli sån.

Jag tänker också att det blir roligt för mina föräldrar att få ett barnbarn. Jag tror att de kommer att leva upp båda två av det. Det behövs!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida