tisdag 22 januari 2008

2008-01-22

Konstigt
Helt plötsligt är jag inbokad på tre jobbintervjuer den här veckan. Två av dem är till och med på samma dag. Det går ju inte. Jag måste ringa och boka om en av dem till nästa vecka. Att inte ha flextid, som är fallet på mitt jobb, är extremt opraktiskt och gammaldags. Varje gång jag ska göra något på arbetstid måste jag ha en ursäkt för att gå ifrån, och varje gång jag gör det känner jag mig skyldig, oavsett om jag har ett bra skäl eller inte. Så vill jag inte ha det på nästa jobb.

Efter jobbet gick jag förbi Lindex på vägen till träningen. Helt oplanerat lyckades jag fynda en jeanskjol som hade rea på reapriset och med mitt presentkort jag fick i julklapp behövde jag inte betala mer än 53 kronor. Det kan jag vara nöjd med!

Jag körde ett spinningpass efter jobbet, vansinnigt jobbigt och jag var inte alls i form igår. Jag körde på men inte så hårt som jag brukar. Idag blir det ny träning, body pump på Södermalm. Kvällen blev lugn annars. Jag och ST har lekt telefon-kull i ett par dagar. Vi ringer om varandra gång på gång. Däremot pratade jag desto mer med UP. Han är jobbdeppig nu vilket är tråkigt. Jag önskar att jag kunde hjälpa honom, att det snart ska lösa sig.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida