fredag 11 januari 2008

2008-01-11

Osynlig
Idag är en sådan dag när jag bara vill försvinna. Jag vill inte träffa någon, inte prata med någon. Jag har fått veta att en nära vän har brutit med sin pojkvän. Jag har inga framgångar i mitt jobbsökande. Det är tankar som inte vill försvinna, svek jag inte kan glömma, sådant som har hänt för länge sedan men som jag fortfarande mår så dåligt av. Jag undrar om det någonsin går över.

After worken idag har jag mest bara lust att strunta i. Jag känner mig totalt osocial, har inte lust att prata med någon och allra minst på ett ställe som Hotellet där alla står och spanar och den ena ska vara snyggare än den andra. Jag vet att det är bra för mig att gå just idag, ändå, bara för att jag inte är glad, bara för att få tankarna på andra håll. Jag vet att jag borde. Men jag vill bara inte nu. Helst vill jag bara resa bort, glömma allt, få tankarna på andra håll. Bara glömma och bli osynlig för en stund.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida