onsdag 2 januari 2008

2008-01-02

Nyårslöfte
För några år sedan gav jag nyårslöftet att gå på fler konserter, teater- och dansföreställningar. Det var ett mycket bra löfte som jag har sett till att följa och som verkligen har varit till glädje. Förra årets nyårslöfte var att ge mig själv en lite mer kvinnlig stil. Inte så mycket jeans utan mer kjol, klänning och blus. Det har fungerat halvbra. Jag jobbar på det. Jag är ganska trött på min egen stil nu och vill förnya mig.

I år har jag inte gett något nyårslöfte. Men om jag skulle göra det så borde det vara att jag behandlar mig själv med mer respekt. Att jag inte låter andras åsikter trycka ner mig och få mig att må dåligt och att jag inte lyssnar så mycket på dem som klagar. Att jag tillåter mig själv att göra fel ibland och att jag framför allt inser vilken fantastisk människa just jag är. Att jag är mer än bra nog som jag är. Jag behöver inte låtsas och jag ska inte må dåligt över alla krav jag inte lever upp till, för kraven är orimliga. Det finns högre värden i livet än så. Jag vill inte låta andras mått på lycka döma mig längre. Jag vill sätta måttstocken själv. Jag vill må bra, och jag vill vara stolt över den människa jag är.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida