onsdag 5 mars 2008

2008-03-05

Saker jag undrar över
Det finns vissa saker jag undrar över.

Hur kommer det sig att så många uteliggare/alkoholister/knarkare har hund? Är det inte ganska svårt, för att inte tala om dyrt, att köpa en hund? Kan en person som inte ens kan ta hand om sig själv ta hand om ett djur på ett så bra sätt att djuret inte far illa?

Varför är det så vanligt att personer blir uppgraderade till chefer enbart baserat på deras kompetens inom ett visst område - även när sagda person allt som oftast är fullständigt inkompetent inom området att samarbeta och vägleda medarbetare?

Hur är det egentligen med människor vars liv verkar gå ut på att vara så jävliga som möjligt mot andra, personer som inte kan kommunicera utan att vara otrevliga, som inte kan interagera med andra utan att ta rollen som dryg översittare? Hur mår de egentligen i slutet av dagen? Känner de stolthet över sig själva, är de nöjda med sina prestationer som medmänniskor?

Hur kommer det sig att hur mycket kläder jag än köper och äger så vill jag alltid ha mer? Varför tröttnar jag så fort på det jag har?

Det är sådana saker jag kan fundera över ibland.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida