tisdag 25 mars 2008

2008-03-25

Påskhelgen
Påsken är tidig i år. För mig spelar det inte så stor roll. Jag är ju ledig nu. Med facit i hand kan jag säga att det var ett perfekt val att resa bort direkt efter att jag slutade jobbet. Det är som att det gamla inte ens existerar längre. Jag har varit totalt avkopplad och inte haft en tanke på jobbet, på det gamla dårhuset. Det är så skönt.

Påskhelgen har gått åt att landa i vardagen igen. Packa upp, tvätta, katterna som kommit hem till mig nu igen efter att ha varit några veckor hos R. Han har köpt en lägenhet i Vaxholm, nästan dubbelt så stor som den nuvarande. Det blir perfekt för katterna, nästa gång de ska bo hos honom blir det i en ny, större bostad.

Vi har träffat familjerna också. Middag hos mina föräldrar, lunch hos UP's mamma. På annandagen åkte vi med henne till Cosmonova och Naturhistoriska museet. Det är lugnt och skönt nu. Jag njuter av ledigheten, av att bara få tid att landa igen.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida