torsdag 13 mars 2008

2008-03-13

Hemmets paradis
Igår var en riktig skitdag på jobbet. Tack och lov är JS borta resten av veckan så jag kommer sannolikt aldrig mer träffa honom, men ändå - kan han jävlas så ska han se till att jävlas. Han är sig lik.

Efter jobbet åkte jag hem till C och Ø. Att komma dit är som att bli lugn. De har en härlig lägenhet, stor och rymlig med öppen planlösning, allt är nytt och fräscht och inredningen passar ihop. Precis så som jag själv vill bo.

Jag brukar säga att C har fått alla husliga gener från mamma och det slår aldrig fel. Igår hade hon raskt slängt ihop en middag med pastagratäng och till efterrätt en enkel blåbärsglass som serverades med chokladkaka med kaffeglasyr och färsk mango. Ja, varför inte...

C hjälpte mig att färga ögonfransar och ögonbryn och sedan fick jag skynda hem för att ta itu med hårfärgen, samtidigt som jag körde en diskmaskin, dammsugade och vek ihop all tvätt. Tur att man har simultankapacitet.

Mitt i allt känner jag mig ändå ruskigt stressad inför resan nästa veckas resa, och inför allt jag har kvar att göra tills jag slutar jobbet. Det är tusen saker att göra och känns som att jag inte blir klar med någonting.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida