måndag 22 oktober 2007

2007-10-22

Det ordnar sig
Idag på eftermiddagen när jag satt och jobbade så slog det mig plötsligt: jag har massor att vara stolt över. Jag är en stark och framgångsrik kvinna och ingen ska få mig att tro något annat. Alla människor som försöker trycka ner mig i skorna och tror att det ska lyckas - de kan glömma det direkt. Jag kan bättre och jag är bättre än så.

Jag tar mig för saker själv. Jag tar egna initiativ i stället för att bara vänta på att alla andra ska börja. Jag fixar saker för mina vänner, jag nätverkar och håller kontakt med folk och jag märker ju att det lönar sig. Kretsen av vänner och bekanta växer ständigt. Jag har tappat några men vunnit desto fler.

Jag planerar för framtiden med en underbar man vid min sida och jag tar hand om mig själv så gott jag kan. Det blir inte perfekt men jag gör mitt bästa, och det är gott nog. Jag har massor att vara stolt över och jag tänker sträcka på mig lite extra och låta alla andra se vem jag verkligen är. Och jag är riktigt, riktigt bra!

Idag fick jag ett mail från min gamla kollega PHo som har hittat mig på Facebook. Jag berättade för honom att jag söker jobb och han skrev tillbaka att om jag behöver en referens kan han lämna de bästa rekommendationer. Han skrev att jag har ett härligt leende på mitt foto. "Livet klär dig", skrev han till mig. Det kändes bra att höra. Livet klär mig!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida