onsdag 10 oktober 2007

2007-10-10

Mingelträning
Igår var jag på Shortcut-mingel efter jobbet. Jag var egentligen dödstrött och hade lika gärna kunnat åka hem och krascha i soffan, men nu var det bara att bita ihop. Jag hade släpat med mig UP för att ge honom ett mingeltillfälle så för hans skull måste jag orka.

Lyckligtvis blev kvällen ändå över förväntan. Vi mötte en del personer vi kände - PW och JoS var två av dem. De verkade finna varandra väldigt bra och det var roligt att se - de är bra personer båda två och de skulle nog kunna passa ihop. Särskilt PW är ju ett riktigt kap! Velvet och Mange Schmidt uppträdde och jag blev lycklig när jag fick se min favorit Thomas Rusiak på scenen med Mange S.

Jag och UP deltog i en tävling under kvällen. Ämnet var kunskaper i affärsengelska. Vi fyllde först i varsin blankett och jämförde sedan våra svar. Vi hade samma svar förutom på två frågor och där ändrade vi så att vi lämnade in identiska blanketter. Roligt nog var vi de enda som hade alla rätt och vi blev uppropade på scenen och fick varsin flaska champagne i pris. De där flaskorna visade sig vara riktigt bra som samtalsöppnare. Efter våra vinster var vi mer än välkomna att dela ståbord även med vilt främmande människor och vi lyckades knyta några nya kontakter under kvällen. Det vore otroligt kul om det kunde leda till någonting, framför allt för UP's del tycker jag.

När jag kom hem var katterna hos mig. R hade varit där och lämnat dem under kvällen. De var alldeles spralliga båda två och sprang omkring och lekte i hela lägenheten. Det märktes att de var glada att se mig!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida