fredag 24 augusti 2007

2007-08-24

Fel fokus
Igår var jag på min första jobbintervju på länge. Jag hade jobbat hårt med ansökan - med mycket hjälp från UP - och var riktigt nöjd med den så när samtalet om intervju kom blev jag jätteglad. Men intervjun kändes allt annat än bra. Jag fick träffa tre personer - en från HR och två avdelningschefer. Känslan var att de gjorde allt för att sätta dit mig och enbart fokusera på saker jag inte kunde eller inte hade erfarenhet av. Som att jag skulle ha överdrivit mina meriter och egentligen inte alls kunde de saker som står i min CV. För mig är sådana intervjuer bortkastade. Jag förstår inte poängen med att få en kandidat att enbart känna sig dum. Jag har blivit ombedd att skicka in referenser men jag har knappt lust med det längre.

Kvällen gick till att städa klart hemma. Nu skiner hela lägenheten som den inte har gjort på länge. Jag pratade med UP sent på kvällen, de hade hunnit till Helsingborg och skulle övernatta där. Det ska bli skönt att träffa honom igen.

Jag har dåligt samvete för jobbet. Jag har misskött det alldeles för mycket på sista tiden och varit borta för mycket, på intervju och läkarbesök. I morse hade jag besök nummer två på Sophiahemmet. Allt såg bra ut men jag får säkert besked först om en vecka. Idag är ännu en dag då det kommer att vara fullt upp. Dels har jag en hel del att göra på jobbet och framför allt är det en massa privata ärenden som jag inte har en aning om när jag ska hinna med. Jag måste växla pengar, ringa mina referenser och ringa till restaurangen och till C's kompis som jag ska hålla presentationen med i morgon. Det blir stressigt.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida