måndag 20 augusti 2007

2007-08-20

Vila
Den här helgen har jag mest av allt bara velat sova och sova. På fredagen hade jag tre förslag om after work men det slutade med att jag åkte och hämtade min tärnklänning hos sömmerskan och sedan bara åkte hem. Jag hade någon liten röst i mig som sa att jag borde gå ut och träffa folk, men jag valde att ignorera den. Det var så skönt att bara vara, att ha tid för mig själv i stället. Det är som att jag är färdig med kroglivet nu. Jag kan inte riktigt förklara det, men jag känner bara att det inte längre ger mig så mycket att hänga ute i barer och titta på en massa människor som dricker alkohol. Jag umgås gärna med folk, men på annat sätt än det.

Klänningen blev bra i alla fall. Jag provade den igen när jag kom hem och kände mig fin, även om jag själv nog hellre hade valt en annan. Men jag vill att C ska vara nöjd - det är ändå hennes bröllopsdag.

På lördagen åkte jag till mamma och Maja. Vi slappade, tog en promenad, åt, fikade. UP ringde och det kändes så jättebra att prata med honom. Det var som att all oro bara rann av mig när jag hörde hans röst. På kvällen var jag hemma med bara katterna som sällskap. Det är lustigt - jag saknar UP enormt mycket nu när han är borta. Men trots det känner jag inte behov av att börja ringa runt till alla jag känner och boka upp mig på tusen aktiviteter. Tvärtom känns det underbart befriande att bara vara själv i stället. Jag fastnade framför en fantastisk indisk film på TV, Water. Suveränt bra handling och lysande skådespelare - ett perfekt sällskap en lördagkväll.

På söndagen åkte jag in till stan för att köpa bröllopspresent och fixa lite ärenden åt mig själv. Presenten hittade jag men resten blev det inget med. PH ringde mitt under min runda och undrade om jag ville ses så vi tog en sväng på stan, fikade och promenerade. Det var en riktigt skön söndag, en perfekt eftermiddag. Jag pratade med UP två gånger under dagen och kvällen och det kändes så bra också. Han är med mig även om han är bortrest nu.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida