tisdag 14 augusti 2007

2007-08-14

Ingen inspiration
Jag förstår knappt vad de tänker. Jobbet slår rekord i tråkighet nu. Jag begriper inte hur de tror att man ska kunna sitta här och vara inspirerad till att skriva säljande, informativa texter, vara produktiv och tycka att det är roligt dessutom. Det känns mer som ett fängelse för mig. Det värsta är att jag inte har inspiration till att skriva jobbansökningar heller. Jag ligger efter med mitt mål om en ansökning per dag. Det håller inte - jag måste tvinga mig själv att få det gjort bara. Det känns bra att jag har bestämt mig för att byta jobb. Det känns skönt att veta att det här bara är tillfälligt.

Min plan igår var att åka in till stan och köra ett spinningpass, bara för att känna att jag fortfarande har konditionen. Men så fick jag se mina ben i en spegel och kände - nej, ingen mer spinning på ett tag. Så jag åkte hem och sprang i stället. Lika segt och jobbigt som vanligt men jag gör det i alla fall. Det är fascinerande att det kan vara sådan skillnad mellan kondition och kondition. När jag cyklar orkar jag 60-90 minuter utan större problem. När jag springer är jag slut efter en kvart. Hur kan det vara så? Jag antar att det bara är att kämpa på. Ingenting är ju gratis, som bekant.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida