onsdag 8 augusti 2007

2007-08-08

Booooring!
Jobbet är så tråkigt så klockorna stannar. Det finns att göra, men det är så tråkiga uppgifter att jag knappt vet var jag ska ta vägen. Igår ringde jag till UP säkert tre eller fyra gånger under dagen, bara för att jag var så uttråkad. Jag ringde mamma och skickade sms till S för att höra om hon hade lust att ses i helgen.

Jag promenerade hem från jobbet, skönt men så varmt! UP kom över till mig på kvällen fast han var stressad över allt han hade att göra. Vi åt middag och satt på balkongen och njöt. Det är sådana perfekta sommardagar nu, med massor av sol och värme. Kvällarna är långa och sköna men det märks redan nu att det är mörkare. Tiden går så fort.

Idag åker UP till Sardinien med sin bror och hans barn. På sätt och vis kan jag se fram emot att få så mycket egen tid, hinna träna och komma igång med mitt eget liv inför hösten. Jag har lovat mig själv att hålla mig långt borta från fester och alkohol. Det har varit för mycket av det under sommaren för min smak. Vi pratade en del om det igår - det här att framför allt de personer vi umgås med från UP's sida dricker så otroligt mycket. Jag är inte van vid det eftersom mina egna vänner är betydligt mer nyktra av sig. UP sa ändå att den här sommaren hade varit betydligt lugnare än på länge. När jag hör det kan jag tänka att jag är glad att jag inte har känt honom tidigare för jag hade knappast fallit för honom då. Var sak har sin tid och jag tror inte att jag hade varit mottaglig för UP om vi hade mötts tidigare. Då hade vi nog bara blivit vänner.

Det ska bli skönt att vara själv lite, och jag vet redan nu att jag min vana trogen kommer att lyckas boka upp mig på alla möjliga håll, precis som vanligt. Folk kommer hem från semestrarna nu och det finns fler att ringa till. Jag ska passa på att fixa med saker hemma också, jobba undan med det som behövs nu när jag har mer tid. Men jag kommer att sakna UP otroligt mycket. Nu under semestern har vi träffats i stort sett varje dag och det kommer att bli väldigt annorlunda att vara ensam så mycket under de kommande veckorna. Men det får gå på något sätt.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida