tisdag 10 juli 2007

2007-07-09

Förändra och förnya
Igår kväll kom jag sent omsider igång med att måla mitt vardagsrum. UP hämtade mig efter jobbet och vi åkte och köpte färg och roller och lite annat. Egentligen hade jag velat stanna till och titta på alla fina tapeter och badrumsinredningar, men här gällde det att vara effektiv. Väggen var tidigare mörkt chokladbrun men nu målade vi med gemensamma krafter om den till vit. UP hade aldrig målat tidigare så han tyckte det var riktigt roligt, och det gick ju fort också när vi var två och när det bara var en vägg att måla om. Första lagret är klart, nu ska det torka ordentligt och sedan ska jag måla nästa lager i morgon. Sedan är det bara att komma fram till vilken matta jag ska beställa. Just nu lutar jag åt den röda jag såg i helgen. Det kommer att bli riktigt ljust och fint i mitt rum!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida