måndag 9 juli 2007

2007-07-08

Katastrofkväll med efterföljande helg
Fredagen var en sådan dag när jag nog borde ha vägrat lämna sängen. Bara legat kvar och dragit täcket över huvudet. Jobbet förflöt i vanlig ordning. Planen var att jga och UP skulle gå ut på kvällen, ta en after work på Gerdas och sedan se var vi begav oss. Men så dök UP's gamla kompis upp som gubben i lådan. Han var i Stockholm över helgen och behövde någonstans att sova och UP erbjöd honom sängplats på fredagen.

Efter det körde allt ihop sig. Saker och ting strulade till mer och mer och jag och UP lyckades bli riktiga ovänner över något som egentligen börjat som en ren bagatell. Vi sågs ute i alla fall, jag åkte dit tidigare och träffade JSk och hejade på ett par av jobbkompisarna också. Jag och UP försökte få ihop kvällen på något sätt, men det gick bara inte. Till slut åkte jag hem och UP var kvar med sina vänner. Han ville att jag skulle stanna också men jag orkade inte. Jag var för ledsen för att kunna tillbringa en hel kväll med att hålla masken. Så jag åkte hem.

Nästa dag kom UP över till mig när hans kompis hade åkt vidare. Vi pratade och löste det som hade hänt, men det var jobbigt, jag var precis urlakad på energi hela helgen efteråt. Lördagen tillbringade vi hemma hos mig. Vi åt pannkakslunch och satt i soffan och tittade på film. På kvällen åkte vi över till US' båt där det var lite fest. Vi var ungefär åtta personer som drack Irish Coffee, spelade gitarr och sjöng för full hals. Det var ganska trevligt trots att jag kände mig osocial som få.

På söndagen regnade det nästan hela dagen. Jag och UP åkte runt och letade efter en matta till mig och jag hittade en som jag faktiskt tror kan vara den rätta. Den är röd i olika nyanser och kändes glad och energigivande. Sedan tillbringade vi hela eftermiddagen i Täby Centrum, men vi handlade ingenting. Jag provade en bikini men det var lika nedslående som alltid. Jag avslutade i stället kvällen med en jätteskål med godis hemma i soffan. Jag har sällan varit så trött.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida