måndag 6 augusti 2007

2007-08-06

Himmel och helvete
Det har hänt mycket under mina tre semesterveckor. Jag och UP har umgåtts i stort sett hela tiden, med några få undantag. Vi har sett nya sidor hos varandra, på gott och ont. Vi har grälat och blivit sams. Sårat varandra och älskat. UP har visat delar av sig själv där han och jag är extremt olika. Samtidigt har vi sett hur lika vi är, på andra sätt. Jag är nog ibland nästan för bra på att läsa av honom. Det går inte att dölja saker från varandra. Stundtals har jag varit så ledsen att hjärtat kunnat brista, andra stunder har jag varit rusig av lycka. Det går verkligen upp och ner.

Finast av allt var när UP berättade att ÅG hade frågat ut honom om hur det var mellan oss. UP hade svarat att det var bra.
"Kommer ni att gifta er?" hade ÅG frågat vidare.
"Det hoppas jag", hade UP svarat henne. Det värmer mig att höra.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida