fredag 10 augusti 2007

2007-08-10

Nästan som vardag
Idag fyller Ø 36 år! Jag ska hem till honom och C på middag och tårta i kväll. Han har inte önskat sig något så jag köper nog bara en pocketbok till honom.

Gårdagkvällen blev lugn, ännu en skön middag på balkongen. Jag passade på att tvätta men min fina munkjacka är nog förstörd, tyvärr. En klantig person spillde ner mig med rödvin på festen i lördags och som väntat gick fläckarna inte bort. Jag är lite sur över det. Det var en av mina favorittröjor och det känns inte roligt att få kläderna förstörda bara för att andra människor är så klumpiga.

Jag började känna migränen smyga sig på under kvällen, men trots det gav jag mig ut och sprang. Dåligt val, visade det sig. Jag började må illa nästan direkt och orkade bara ett ynka varv runt området. I fortsättningen ska jag nog hålla mig till promenader om jag har huvudvärk.

Till hösten ska jag nog försöka få med mig UP att börja simma med mig. Det är också bra träning, men inte speciellt kul, så då vill jag nog ha sällskap. Det får bli mina mål för hösten - simma en gång i veckan och orka springa tre varv runt området.

Jag pratade ganska kort med UP sent på kvällen. Han hade det bra men saknade mig, sa han. Det var första gången han reste med barn och det var en ny erfarenhet. Inga häftiga aktiviteter men desto mer tid vid poolen och på stranden.

Nästa vecka är vardagen här på allvar. Nästan alla kommer att vara tillbaka på jobbet och allt är som vanligt igen. Jag ska fokusera på att träna och söka jobb. Snart är det semester igen.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida