måndag 8 januari 2007

2007-01-08

UP's upplevelsedag
I lördags fick UP sin julklapp av mig. Det var en heldag med diverse upplevelser i Stockholm där han fick välja mellan 0lika alternativ och jag stod för alla kostnader. Dagen såg ut så här:

Frukost
A I köket
B I sängen
C I vardagsrummet


Här valde UP frukost på sängen och jag dukade upp med allt jag kunde hitta, juice, fil och müsli, rostat bröd med flera olika sorters pålägg.

Frukostdryck
A Coffee
B Tea
C Me

UP valde för säkerhets skull te... Inga kommentarer!

Förmiddag
A Moderna museet
B Nationalmuseum
C Historiska museet
D Sjöhistoriska museet
E Östasiatiska museet


Vi hamnade på Östasiatiska museet. Det bästa som visades där var en fotoutställning från Butan. UP köpte ett rosa glashjärta till mig i presentshoppen som jag ska hänga på en silverkedja har jag tänkt.

Eftermiddag
A Promenad runt Djurgården
B Skridskoåkning i Vasaparken
C Bowling på Söder
D Shoppingrunda runt SoFo och Södermalm


UP valde bowling. Han var duktig men jag är ju rent pinsamt dålig på allt som har med runda saker att göra, vare sig det handlar om bollar eller bowlingklot. Jag förlorade med jättemarginal trots att jag faktiskt lyckades slå tre strikar och UP inte fick till en enda. Men det var ganska roligt ändå!

Efter bowlingen hade vi lite paus så vi gick en promenad upp till Skinnarviksberget och tittade på utsikten som är helt fantastisk här, man ser hela Stockholm. Det blåste lite för kallt för att vara riktigt njutbart så vi sa att vi får komma tillbaka hit någon annan gång.

Mitt i allt lyckades UP tyvärr nämna något som han och hans ex hade gjort tillsammans i somras och jag sjönk ned i tystnaden igen. Jag försöker tvinga bort tankarna på att jag trots allt aldrig kommer att bli mer än nummer två för UP, att han aldrig kommer att kunna känna lika starkt för mig som han gjorde - eller kanske fortfarande gör - för henne. Men det går inte över. Tankarna finns kvar och gnager i mig. Jag kommer inte att nämna det här igen, såvida UP inte själv tar upp det. Jag vill bara aldrig, aldrig mer höra talas om henne igen. Hade jag vetat att UP inte hade minsta känsla kvar för henne så hade det inte spelat någon roll. Men nu är han ju fortfarande långt ifrån oberörd och det gör det omöjligt för mig att helt och fullt tro på att det verkligen är mig han vill vara med.

Efter promenaden var jag stelfrusen så vi gick till Folkoperans bar för att värma upp oss med var sin Irish Coffee. Gott och välgörande och stämningen lättade igen.

Middag
A Sabai Sabai
B Hemma
C Samrat of India
D SushiHuset

Vi åt middag på Sabai Sabai och det var ett perfekt val, så gott, så trevligt. Det är verkligen en av Stockholms bästa restauranger i mitt tycke.

Kväll
A Bio
B Partaj
C Hemma

UP ville gå på bio men vi var lite för sent ute för att få tag i bra biljetter så det slutade med att vi åkte hem och såg en film på DVD i stället. Efter en hel lång dag var det faktiskt riktigt skönt att bara få lägga sig i soffan med en tallrik glass med chokladsås och strössel.

På vägen hem såg vi ett äldre par som dansade tätt, tätt tillsammans i en av lägenheterna. Det var värmande att se dem på något sätt.

Massage
A Halvkroppsmassage framsida
B Helkroppsmassage
C Halvkroppsmassage baksida

Här valde UP förstås helkroppsmassage så han fick en massage på närmare två timmar av mig. Jag är ingen expert på massage men UP verkade ha det ganska bra ändå, han hann nästan somna under tiden. Jag tror han var nöjd med dagen och det kändes som en bra julklapp att ge honom. Vi somnade sent, lika trötta båda två.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida