måndag 8 januari 2007

2007-01-08

Middagsbjudning med vänner
I fredags hade UP middagsbjudning för fyra av sina närmaste vänner TF, LJ, ASj och TM. Jag har träffat dem någon enstaka gång tidigare men nu var det dags igen. De är trevliga, enkla, vanliga människor, lätta och okomplicerade att umgås med. Som ny kan det vara lite svårt att komma in i gänget och hänga med i samtalen, eftersom de alla känner varandra väldigt väl sedan flera år tillbaka. De har massor av gemensamma minnen, interna skämt och saker som de pratar om som jag inte har en aning om. Men det var roligt att träffa dem igen ändå.

UP är duktig på att laga mat och sätter ambitionerna högt och han satte mig som ansvarig för att fixa efterrätten. Jag valde att göra något helt annorlunda än han hade väntat sig och anordnade The Big Ice Cream Cone Contest 2007. Jag spenderade alldeles för mycket pengar på glass, strutar, såser och strössel och så fick varje deltagare skapa sin egen glasstrut som sedan poängsattes av de övriga. LJ och UP kom på delad första plats och fick ett Kinderegg i pris. Jag var lite osäker på hur min idé skulle tas emot men faktiskt blev det en succé och flera av deltagarna sa att de måste göra det här igen. Det var roligt att höra! Jag antar att hur vuxna och gamla vi än blir så blir vi aldrig för stora för att äta glasstrutar.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida