onsdag 3 januari 2007

2007-01-03

Lite senare
Vi har pratat igen. Försökt reda ut saker och ting och vara så ärliga som möjligt. Det här känns bra, det här känns inte bra, så här upplever jag situationen. Vi är överens om att vi vill lägga energin framåt så mycket som möjligt, att inte tänka på det som redan har hänt utan på det vi vill ska hända i framtiden i stället. Inrikta oss på det positiva och så gott det går släppa taget om historien, om det som vi ändå inte kan förändra. Alla har vi vårt bagage men det är viktigt att blicka framåt och ändå göra det bästa vi kan.

UP frågade mig om anledningen till att det här är så viktigt för mig, egentligen handlar om det jag har upplevt tidigare, om mina dåliga erfarenheter. Det är klart att det spelar in. Men jag tror framför allt att det handlar om sidor av UP som jag inte kände till, om hans tankar och känslor. Det handlar om att jag har trott att han har varit säker på vad han vill och känner för mig, och att jag nu har insett att han inte var det. Hoppas bara att det går över. Vi verkar ändå vilja samma sak båda två och det kan nog göra att det blir bra ändå.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida