onsdag 27 december 2006

2006-12-27

Tankar som inte försvinner
Vissa tankar går inte över hur gärna jag än önskar det. Just nu är det tankarna på UP's ex som envist hänger kvar. Jag minns hur de stod och pratade i fredags och jag kan inte låta bli att undra vad de sa, vad de pratade om. Vad UP kände - och känner - och hur hans tankar gick. Han var inte beredd att träffa på henne där utan blev nog ganska överrumplad, men det hjälper ju inte. Han kommer garanterat att träffa på henne igen och frågan är om han ska reagera på samma sätt varje gång de möts.

Jag undrar vilka känslor UP har för sin ex nu. Hon är totalt olik mig, men på sätt och vis ändå mer utav hans typ än jag egentligen tror att jag är, åtminstone kroppsligen. Däremot tyckte jag inte att hon såg riktigt snäll ut. Jag tyckte inte heller att hon verkade speciellt trevlig, men när jag sa det till UP i fredags natt tog han henne förstås i försvar.

Jag har hela tiden tyckt att UP har verkat så kär i mig, så säker på sina känslor och på oss. Jag hade aldrig ens kunnat föreställa mig att han fortfarande hade känslor för någon annan. Det fanns inte ens i min värld. Jag hade aldrig trott det om honom, men jag hade fel. De där tankarna hänger kvar i mitt medvetande.

Jag pratade med ST igår och hon berättade att hon hade frågat sin pojkvän rent ut om han var kär i henne eller inte. Jag måste beundra hennes mod, för jag hade aldrig vågat ställa den frågan till UP - särskilt inte efter det som kom fram i fredags. Om han var tvungen att välja mellan henne och mig idag, vem av oss skulle ligga närmast hans hjärta då? Hon eller jag? Vill jag ens veta?

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida