fredag 15 december 2006

2006-12-15

Trött, trött, trött
Igår hade vi julaktivitet med jobbet. Vi var och åt och såg R.E.A. på Hamburger Börs. Maten var OK, showen var riktigt dålig men sällskapet desto trevligare. Jag hade turen att få sitta bredvid trevligaste kollegan HM och vi hade riktigt djupa samtal om relationer och om livet. Han är riktigt bra, jag kan verkligen prata med honom. Han har kloka åsikter och förstår vad jag menar också.

Det var en sak som HM sa som förvånade mig.
"Man måste vara lika snabb i tanken som du när man pratar med dig", sa han, "för du blir aldrig svarslös." Jag blev jätteförvånad över hans ord! Och jag tänkte förstås på M och alla andra som har sagt till mig att jag är för snäll... Jag har aldrig själv kunnat förstå hur någon kan tycka att jag är för snäll, tvärtom, och HM gav mig svart på vitt att han faktiskt har samma uppfattning som jag. Fast jag blev lite hämmad av hans kommentar också och ansträngde mig resten av kvällen för att bara säga snälla saker och inte vara för bitsk, som jag vet att jag lätt kan bli annars. Jag var förstås tvungen att fråga UP om det här senare på kvällen och han sa att han helt och fullt höll med HM - att jag nog kan vara riktigt vass i tungan när jag är på det humöret. Det är lustigt hur olika folk kan uppfatta en, i somligas ögon är man för snäll och i andras är det raka motsatsen!

Jag fick flera fina sms från UP under kvällen. Han var ute med JSk och jag ringde honom på vägen hem för att höra hur de hade det. JSk snodde åt sig UP's telefon och började babbla en massa om PH och om vad hon hade gjort och sagt och huruvida han skulle åka hem till henne på natten eller inte. Han ville höra min åsikt men jag höll mig neutral. Men jag kunde läsa mellan raderna att PH verkar vara klart mer intresserad av JSk än vad hon har velat erkänna.

UP var ganska berusad, precis som jag, och frågade gång på gång om jag inte skulle komma bort till Sturecompangniet där han och JSk var. Men jag åkte hem förstås, jag var för trött och det var för sent. Trots allt kändes det bra att prata med honom. Det känns som att det ändå kan bli bra mellan oss.

Idag är jag trött som en sten. Sömnbristen börjar verkligen ta ut sin rätt nu och jag har ett akut behov av att bara få vila ut. UP sa i natt att han kanske kommer till mig i kväll efter sin utgång men på sätt och vis hoppas jag nästan att han inte dyker upp. Jag behöver bara få sova nu och det gör jag ändå bäst ensam.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida