fredag 12 augusti 2011

2011-08-12

Börja om från början
Jag har tittat i lite bloggar igen och inspirerats. Jag vill göra om och göra rätt! Det är bara att inse: två månader med våra nya tapeter och nej, jag är verkligen inte nöjd med dem. Resultatet i verkligheten blev inte alls som jag önskat, framför allt inte i sovrummet. Tänk om vi hade 10 000 kronor till att spendera på tapeter, då skulle vi göra det bättre. Nu går ju inte det. Man får inte vara hur galen som helst. Men visst, jag skulle lätt kunna gå och köpa en burk färg och måla över alltihop igen, bara få bort det som stör mig. Det känns liksom inte som att vi har något lugn i inredningen nu. I vanlig ordning är det bara nästan rätt.

Det är svårt att säga varför det inte blev bra. Vi letade och letade och testade och testade igen. Fram och tillbaka tills vi kände oss helt nöjda. Ändå blev det fel. Tapeten i hallen är hemsk, den passar inte in alls. Tapeten i sovrummet gör mig deprimerad och tapeten i vardagsrummet känns bara tråkig. Typiskt. Kanske blir sovrummet verkligen bättre bara vi får dit rätt lampor och gardiner. Kanske är det bara det som fattas. Kanske inte. Suck, vad krångligt det kan vara ibland!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida