torsdag 11 augusti 2011

2011-08-11

Helvetet tur och retur
Sedan i måndags har jag legat däckad i det värsta migränanfallet jag varit med om på säkert tio år. Ärligt, jag hade faktiskt glömt att man kunde bli så dålig eftersom jag under ganska lång tid har haft tillgång till mediciner som fungerar. Nu när jag är gravid kan jag inte använda mina vanliga tabletter och resultatet blir därefter.

Migrän som inte behandlas är som en tornado: den bara fortsätter att eskalera och efter ett tag har man så ont så man knappt vet var man ska ta vägen. Det går inte att sova, inte att röra sig, inte att öppna ögonen, inte att ligga bekvämt. Det går inte att äta eller dricka för man kräks upp det direkt.

Med stor hjälp av U och desperat rundringning till barnmorskemottagning, sjukvårdsupplysning och neurolog fick jag igår äntligen tag i tabletter som går att ta även vid graviditet. De är inte alls lika bra som mina vanliga och jag blir mycket mer påverkad av dem, men nöden har ingen lag - är man tillräckligt desperat så är man. Nu är värken borta och jag är på jobbet, men fortfarande groggy och allt annat än pigg. Kanske blir det träning idag, det beror på hur dagen blir. Nu ska jag försöka jobba i alla fall.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida