onsdag 29 juni 2011

2011-06-29

Synbart
Nu är jag tydligen i vecka 7 och jag tycker redan att det syns tydligt att jag är gravid. Det är skrämmande - jag som alltid har haft superplatt mage och smal midja: no more so. Än så länge är det ingen höjdare för jag känner mig mest bara tjock och ofräsch och ur form. Det är inte kul och än mindre så eftersom jag är så fruktansvärt trött och energilös så jag knappt ens kan tänka tanken att gå och träna. Det håller helt enkelt inte.

Jag är lite rädd att jag kommer att bli smällfet genom att bli gravid, att jag ska bli en sån där kvinna som går upp gigantiskt mycket i vikt och sedan har jätteproblem att bli av med det, trots att jag ju i grund och botten alltid har varit smal - alltid muskulös, men aldrig tjock. Känslan är främmande för mig, och ärligt inte så rolig heller. Jag trivs inte så jättebra med mig själv just nu, eftersom jag inte helt känner igen mig själv heller. Jag hoppas verkligen att det blir bättre snart för så här vill jag inte känna mig i sju månader till. Jag har hoppats på att kunna vara en sådan person som orkar träna, som orkar vara aktiv och som mår bra och känner sig frisk och stark och i form, inte som nu när jag knappt orkar hålla ögonen öppna och än mindre röra på mig eller leva som vanligt. Just nu är det en tillräcklig utmaning att ens cykla till och från jobbet och hade jag inte haft den lilla träningen hade det verkligen inte blivit mycket av alls. Puh. Det känns som att det här kan bli tungt.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida