onsdag 22 juni 2011

2011-06-22

Vad ska vi göra i sommar?
Åh, det är frustrerande! Om bara två veckor är det semester och vi har fortfarande inte en dag planerad för alla fyra veckorna vi är lediga. Elände, det stressar mig verkligen! Jag är på tok för rastlös för att kunna njuta av en semester hemma, som andra tycker är underbart - några dagar, kanske, men aldrig i flera veckor så där. Hade vi ett sommarhus eller bodde i villa kanske det skulle vara annorlunda, men inte nu, i lägenheten i stan, balkong eller ej. Vi måste helt enkelt bestämma något och boka snart och jag är helt nollställd.

De enda idéer som lockar mig är förstås sådana som kostar för mycket, som att åka till Bali eller Kenya eller Vietnam eller Malaysia. Det hade jag gärna gjort! Men då pratar vi om en flygresa på många, många timmar som bara den kommer att kosta omkring 10 000 kronor eller mer och i och med det kommer det dra iväg för mycket är jag rädd. Billigare flygresor finns det, till Skottland eller Island eller Spanien till exempel. Men nu var vi ju på Irland förra året och jag vet inte om jag vill göra något nästan likadant i år igen. Spanien vore trevligt men är kanske ännu trevligare när det inte är högsäsong. Hade U's fot varit bra hade fjällvandring stått på schemat, men det känns inte aktuellt nu tyvärr. Annars hade jag gärna gjort det. Det är ett otroligt i-landsproblem, men ändock, det stressar mig att vi inte har det klart ännu.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida