måndag 20 juni 2011

2011-06-20

Hmmm
Jag har ringt till rekryteraren för den intressanta tjänsten och ställt lite frågor. Jo då, den låter fortfarande intressant, väldigt intressant rent utav. Men elände. Jag inser att jag inte riktigt har den erfarenhet som krävs, antagligen, och det skulle nog ligga mig i fatet. Alltså, jag har det inte på papperet. Tjänsten fokuserar mycket på PR och FMCG, områden som jag än så länge inte har arbetat mycket med. Det betyder inte att jag inte kan lära mig det eller att jag inte gärna skulle vilja det, tvärtom - just att arbeta mot privatkonsumenter är ju precis det jag vill börja med nu.

Men det är eländigt för att jag har varit ute i arbetslivet tillräckligt länge för att inse att arbetsgivare helst väljer personer som redan kan allt. De vill inte behöva lära upp, de vill inte lägga tiden där. De vill helst ha en person som redan vet det som behöver vetas, som är färdig och självgående från dag 1. Har jag inte redan nu exakt det som krävs på papperet så är jag ofta chanslös, och det är eländigt eftersom det är precis den saken som gör det så svårt att byta inriktning mitt i karriären. Där du har börjat, där fastnar du bara alltför lätt.

Så jag måste fundera lite till. Jag vill ju gärna söka ändå, men det blir svårare än jag tänkt mig att göra det bra.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida