fredag 17 juni 2011

2011-06-17

En regnig dag
Det är grått och regnigt ute och den där fantastiska sommarkänslan har ersatts av något som nästan liknar höst. Det gör inte min hemma-förkylningsdag roligare, snarare blir jag trött och seg och orkar knappt koncentrera mig på jobbet alls. Tur att det är fredag, snart helg!

I helgen har vi lite blandade planer. Jag ska åka till Maja och mina föräldrar och försöka göra något åt min frustration. Jag ringde dem på förmiddagen och resultatet blev nog att de bara kände sig attackerade. Jag vet inte hur jag ska göra eller vad jag ska säga men situationen måste bli bättre.

Igår kväll kom vi på att nu när vi får upp fina tapeter i sovrummet så måste vi förstås få dit en sänggavel också. Vi vill inte få tapeten förstörd av fläckar och jag är nu lite inne på att helt enkelt försöka oss på att bygga en egen gavel och klä den med vitt tyg. Jag har hittat en instruktion på nätet för hur man gör och det verkar inte alltför svårt - jag tror att till och med jag och U som är allt annat än händiga skulle klara av det. Vi har diskuterat en gavel tidigare men de flesta färdiga varianter som vi har sett är så gigantiskt stora så de skulle liksom ta över hela rummet. Det vill vi inte ha, men något enkelt bara som skyddar väggen. Det får bli ett helgprojekt.

Jag vet att jag borde ringa en barnmorska och boka tid för en koll, men det är som att jag inte kommer mig för det ännu. Men det är också något att få gjort snart.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida