fredag 10 juni 2011

2011-06-10

Sommar, sommar
Det är så varmt så min hjärna håller på att koka bort. Jag har inte fått mycket gjort idag, och hela kontoret går liksom på halvfart i värmen. Stan är full av skrikande studenter på lastbilsflak och jag minns min egen student - så länge sedan det känns! Jag hade en jättefin klänning och vackra blå skor till den men minns annars inte så mycket från själva studentdagen, förutom just lastbilsflaket som var roligt.

Jag var ute på stan på lunchen och köpte en present till pappas födelsedag nästa vecka, en liten radio från Clas Ohlsson som de kan ha på köksbordet i stället för den stora otympliga gamla bandspelaren som de har nu och som är en kvarleva från när C fortfarande bodde hemma. Förutom radion gick jag in på Zara och kom ut med en enkel sommarklänning i blommigt. Jag är dessutom sugen på att slå till på en likadan i grönt - en bra året-om-klänning som skulle gå lika bra att använda på vintern till mörka strumpor och stövlar, tänker jag mig. Den verkar vara slut i rätt storlek i butikerna men går att beställa från hemsidan. Kanske, kanske, den kostade inte mycket i alla fall.

Nu är det snart dags att gå för dagen och jag skulle helst vilja åka hem och slänga mig i solstolen på balkongen och njuta - men i stället är det hem och äta middag och göra mig i ordning för vidare färd utåt. Jag ska släpa hem en väldig massa packning dessutom, både radion och våra tapeter och jag vet inte allt. Det får gå som det går.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida